Trender våren 2011


Här kommer lite trend-nyheter på make-up fronten:


I vår kommer MAC att släppa en ny kollektion - MAC Jeanius Spring 2011 Makeup Collection
Trenderna kommer att bli läckra pasteller med mycket matta men ändå färgstarka färger.

Här syns några av kollektionens nyheter



------

Även Gorgio Armani släpper nytt i vår, och den kollektionen heter Giorgio Armani Transluminence Spring 2011 Makeup, och innefattar också mycket pasteller, men kanske mer åt det mörkare hållet. Även denna kollektion kommer att innefatta mycket färg som får oss att glömma den dystra, kalla vintern. Älskar den nya mörkblå ögonskuggan, den är så snygg!



här är en del av kollektionen


------

I mars månad så kommer Make Up Store att lansera sin nya kollektion för vår/sommar, men jag har smygkikat lite och där ser det också ut att förekomma lite pasteller men även färgstarka ögonskuggor.

Här får ni också smygkika lite då ;)




Det här GRÅA läppglanset t.ex. verkar intressant, det heter Twin gloss Lead och kommer också i den nya kollektionen. Det blir ju inte grått på läpparna, utan transperent och skimrigt ;)








Det var en liten trend-nyhet i smink-väg iallafall. Det verkar som att sminkföretagen kommer att satsa mycket på starka ögonskuggs-färger, medans läpparnas färg kommer luta mer åt pastellfärger så som rosa-beige, champagnefärg osv. Jag har även sett på de stora modeshowarna, fashionweak m.m att väldigt starka färger på läpparna inte kommer att vara "fel", så som rött, cerise-rosa, orange, lila osv.

Det här är ju modet just nu om man ska se "utåt" i världen. Men om man hittar en egen stil och diggar den så tycker jag att man ska köra på de, för om man hittar nått som passar för en själv så blir ju det aldrig omodernt, om ni förstår vad jag menar :)
Jag tycker även att det naturliga alltid är modernt, så det tycker jag också att man ska köra på!

Hoppas ni blev lite inspirerade såhär inför våren/ sommaren!

Puss <3


Kommentarer
Postat av: Aimee

Vilken ära! visst får du göra det:)



tack för visat intresse!



Mvh/ Aimee

2011-01-08 @ 02:14:37
URL: http://prettybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0