Hårtrender våren 2011


Ja, här kommer några trendnyheter på hår-fronten också dårå :)


I vår kommer det vara stort, busigt, vildt, svallande och burrigt hår som gäller. Utsvängt kommer också att komma tillbaka med triangelform, med det det stora burriga längst ner,

som här på bilden från L´Oréals senaste hårserie  t.ex :




Det vågiga, luftiga håret (som alltid funkar tycker jag) kommer bli väldigt inne. De sönderplattade "strip-frisyrerna" kommer alltså inte vara poppis ;)



Det kommer alltså att bli mycket tupering, hårmousse och mycket hårspray ;) Men kom ihåg att det är skadligt för håret att tupera, så var noga med att använda balsam efteråt och försök att inte tupera så ofta etc.




Lockigt kommer vara inne, alltså inte dom stela "dock-lockarna" utan med ett naturligt svall.
Eller som här på bilden, små krusiga lockar blandat med burrigt och "triangel-stil" (platt upptill, burrigt/stort nedtill) är väldigt sött och ger en "Cirkus-känsla" på något sätt ;P



Jag tänkte på Top Model säsong 13, när tjejerna gjorde en fotografering med Cirque Du Soleil och hade jätteburriga frisyrer
Här är t.ex vinnaren av säsong 13, Nicole Fox



Och en av mina favoriter från den fotograferingen, Laura Kirkpatrick



Så våga hörni! Våga göra det stort och busigt! Man kan ju tänka utifrån proportionerna på sitt ansikte lite också kanske;) men om du vill göra det stort och galet så gör de!

Vill du ha hjälp med en sån här hårstyling eller kanske en uppsättning av något slag? Du har kanske en jättedålig hårdag och då är det bara att höra av dig! Du kommer inte att bli besviken!
Hoppas du blev lite inspirerad!

Puss

Kommentarer
Postat av: Aimee

Helt rätt!



jag tog ut mina extensions för en månad sedan och stormtrivs faktiskt, igår lockade jag det och hade det 70-tals style, love it!

2011-01-09 @ 15:51:42
URL: http://prettybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0