En liten smygtitt!

Smygtitt! ;)




Man brukar ju säga att om man tittar ner i en tjejs sminkväska så ser man en liten del av hennes personlighet ;)
Iallafall så tänkte jag att ni skulle få kika ner lite i min sminkväska, för att kanske få lite inspiration till att köpa lite nytt smink, eller bara se vad jag brukar "leka" med ;) Det är alltså både make-up från min privata "samling" men även ifrån mitt "UF-smink"

----

Här har vi då först min nyinköpta sminkväska från H&M, jag tror faktiskt att den är från en Hello Kitty-kollektion ;)





Här är tre av de sminksaker jag köpte i London, en ögonfransböjare och eyedust i två färger, sot-svart med glitter och en brons-guldig





Här är en av de bästa sakerna som jag tycker att man kan ha i sin sminkväska, en vanlig mjuk applikator (ögonskuggs-pensel). Den målar jag alltid med när jag målar på mina "torra" ögonskuggor. En sån borde alla ha i sin sminkväska tycker jag :) Väldigt lätt att hantera.





Här är min mascara som jag använder nu för tillfället, och även min kajalpenna som jag har köpt väldigt länge. Mascaran är från Isadora och kostar ca 139:- , jag tycker den passar mina ögonfransar bra. Kajalpennan är en "roll-up" och det tycker jag är väldigt lämpligt, så att man slipper stå och vässa hela tiden ;) Den är också från Isadora. Jag använder Soft black så att det inte blir en för hård kontrast mot ögat.



Jag äger även en brun mascara som är väldigt lämplig om man bara vill se lite "lätt" sminkad ut sådär :)





Vi går vidare till lite bas-smink. Sist jag var på en shoppingrunda i Gävle så köpte jag faktiskt en ny foundation och ett nytt täckstift. Det är väldigt sällan som jag använder foundation, för jag tycker att det är mycket finare med det mer naturliga, och därför använder jag oftast bara täckstift+puder, men ibland kan det vara snyggt tycker jag :) Den här gången köpte jag H&Ms täckstift, som är lite mer "rinnigt", jag brukar ha ett "fast" täckstift i "läppstiftsformat", men den här har jag haft förut så jag vet att även den är väldigt bra :)
Denna gång köpte jag även foundation till företaget.





Mitt puder, som jag även kan rekomendera för jag tycker att det täcker väldigt bra och det passar väldigt bra till den "naturliga looken" :)




En av mina rouger. Gillar denna för att den ger en väldigt fin skugga och lyster i ansiktet. Man ser även lite lätt solbränd ut av den och det är ju ett plus :)





Jag köpte även ett väldigt fint läppstift sist. Jag är egentligen en läppglans-tjej ;P Men jag ville ha något väldigt rosa för mina läppar, och det fick jag. Man kan ju antigen "dutta" på det på läpparna, och då blir det ju svagare och lite mer diskret, eller så kan man måla på riktigt så det blir riktigt rosa och starkt. Så om man vill ha en söt färg som passar jättebra till en snygg solbränna så rekomenderar jag detta läppstift :)





Också lite mer fokus på ögonen då :)
Jag är ingen lösögonfrans-tjej, men ibland använder jag det och jag tycker att det framhäver ögonen väldigt bra och gör dom lite mer flirtiga ;) Här är de lösögonfransar jag har just nu, och dom är lite mer av den orginella stilen.





Här är en av alla dom färg-paletter jag har i bas-färg.
En sån här är väldigt bra att ha, en som alltså går från hud-färg till brunt.
Är ett måste tycker jag om man vill satsa på en lite mer naturlig sminkning.





Dessa ögonskuggor använder jag mycket till fest. Dom skimrar väldigt fint och är lätta att hantera.
Har även användt den på kunder som har blivit väldigt nöjda.





Den här lilla turkosa "mini-skuggan" från Maybelline New York är väldigt snygg och färgstark. Jag tycker att det är så snyggt att ha den tillsammans med en brun skugga. En typisk sommarfärg skulle jag vilja säga. Också väldigt snygg att ha tillsammans med andra färgstarka skuggor.
(Den är mer turkos i verkligheten)





Denna glitter-eyelinern fick jag faktiskt i julklapp och den är fin att använda till fest. Jag har sett många som använder väldigt tjockt med sånna här glitter-eyeliners, och såklart har ju alla olika smak, men jag tycker att det är finast att bara ha så smalt som möjligt med sånna här ;)




Här är två utav mina produkter ifrån Make Up Store. Den större är en krämig rouge i två olika nyanser och den lilla är min favorit-eyedust i guld. Man behöver bara använda ett milli-milli gram av den och ändå så blir det jätte-skimrigt ;)




Här är min rouge-borste, som jag har haft ett tag nu, men som har hållt väldigt bra. Den är väldigt lämplig för som man ser på bilden så drar man upp den där silvriga saken och sätter locket över, och på så sätt så blir inte borsten spretig och nött när den ligger fritt i sminkväskan :)





Här är mitt pensel-set ifrån M.A.C, som jag använder mest när jag sminkar kunder.
I love it! ;)




<3




Och till sist så jag rekomendera dessa tre nagellack.
Den längst ut till vänster är ett transperent lack, men lite mer diskret än det mest genomskinliga. Det i mitten älskar jag! Det är ett transperent lack med skimmer i, väldigt snyggt till fest! Och det längst ut till höger fungerar ju i alla lägen, det vanliga transperenta lacket :)





Ja, då har ni fått sett en del av mitt smink, en väldigt liten del faktiskt av allt det jag har. Men jag hoppas att ni har fått lite inspiration, och kanske till och med lite mer inspiration till att höra av er till mig kanske :) Har ni några frågor om något som jag just har visat, så fråga på bara!

Puss <3

Kommentarer
Postat av: Emma sahlén :)

Vart är läppstiftet köpt? Skit sött!:)

2011-01-08 @ 00:20:12
Postat av: Ellinor

Ja visst äre! :) Dollar store faktiskt :) Skitbra för att vara så billigt!

2011-01-08 @ 00:29:46
URL: http://missea.blogg.se/iwillmakeupyourmind
Postat av: Ellinor

Det finns ett mörkare och ett lite ljusare rosa där, det är det ljusare jag har iaf:) På bilden ser läppstiftet lite ut som de mest starka rosa läppstiftet så, ja bara så du vet^^

2011-01-08 @ 01:04:03
URL: http://missea.blogg.se/iwillmakeupyourmind
Postat av: emma

står det inget nummer på det? alltså.. ja du fattar vad jag menar :)

2011-01-08 @ 18:06:07
Postat av: Ellinor

Ja, vad dum jag är;P "No.35" står det i botten lite smått utanpå själva läppstiftet, plasten utanpå slängde jag jue.

2011-01-08 @ 18:36:02
URL: http://missea.blogg.se/iwillmakeupyourmind

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0