Askan är den bästa jorden

.
Dagens låt:

Robbie Williams – Feel (Album Version)


Tvättider...

Jag hade/har bokat tvättstugan kl 13-16. Jag är väldigt noga själv med att vara helt klar med tvätt+torkning när min egen tid tar slut så den efter mig får tvättstugan för sig själv åså. Men vissa har tydligen inte samma värderingar här.
Det är en sak om jag ska ha min tid och den som hade tiden före mig har saker i torkskåpet/tumlaren, det är väl okej tycker jag att dom torkar medans jag tvättar, men sen tycker jag att när jag har tvättat klart och ska tumla/torka mitt då ska den innan vara klar, för dom hade ju ändå liksom sina 3 timmar på sig att fixa allt det (det finns två tvättmaskiner så man hinner med mycket tvätt på en gång).
Jag kom ner till tvättstugan prick kl 13 och då torkade grannen sina saker, och jag tänkte inte mera på det, jag ställde in mina tvättmaskiner på 40 min och gick upp igen till lägenh. 50 min senare så går jag ner igen och ska ta ur mina saker för att torka dom, men grannarna hade inte torkat klart sitt, så irritationen började växa lite men jag gick upp igen och tänkte att dom måste ju snart vara klara iallafall. Ca 30 min senare går jag ner igen, men då ser jag att grannarna hade startat om tumlaren och torkskåpet och då blev jag förbannad. Nu sitter jag åter igen alltså i lägenheten och väntar på att grannarna ska bli klara med sitt så jag kan gå ner på min tvätttid och torka min tvätt efter att tvätten nu har legat blöt i tvättmaskinen i typ 1 timme...
Jag tycker det iallafall bara är respektlöst, och allra helst när jag aldrig gör så själv mot mina grannar. Och jag tänkte liksom tänk om jag hade haft bråttom till att passa en tid eller så och så får man vänta på dom liksom. Jag är absolut inte rädd av mig att t.ex ringa på och säga till, men grejen är att jag blir lite vrång för det för att man ska inte ens behöva säga till, för dom vet att deras tvättid har gått ut och det är jag som ska ha tvättstugan nu.
Nu ska jag räkna till 10, andas lungt och gå ner igen och försöka att inte få ett utbrott om det visar sig att deras tvätt fortfarande är kvar.



-

Ha en bra dag hörni, det ska jag iaf försöka att ha! :D
;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0