How to save a life

.
Dagens låt:

Muse – Knights Of Cydonia


Precis hemkommen från Första hjälpen/HLR-kurs
Ikväll åkte jag till Zinkensdamm- där jag aldrig har varit förut, men det var väldigt fint där tyckte jag iaf- för att gå HLR/Förstahjälpen-kurs då :) Det är en kurs inom jobbet som vi måste ta, fast man har gått en sån förut, men det är alltid bra att uppdatera sig med sånna där kurser! Nu när man har tagit den så känner man sig mycket säkrare, så det är skönt! Men man hoppas ju att inget sånt där ska nånsin hända i jobbet- eller utanför såklart. Ny vän "hittade" man också, så det är kul :)
Dagen i sig har varit ganska skön, jag har bara lallat omkring, lyssnat på gamla CD-skivor i "stor-steron" här, spelat och sjungit vid pianot (har fått lite "panik" sen jag började tänka på att jag nästan aldrig hinner sjunga nu förtiden, så det försöker jag börja med nu att göra lite varje dag, för sånginstrumentet kan man ju jämföra lite med att gymma, man måste hålla i det hela tiden och fortsätta bygga, annars går det bara tillbaka till att vara otränad) osv.
Den här veckan är det annars väldigt mycket. Ringa/möte med jobb-familjer här och där, hinna träffa kompisar emellan, hälsa på vänner utanför stan, pappa kanske kommer på fredag och då skulle jag "visa han stan" litegranna;P, på lördag fyller jag år åså, så det är mycket att försöka pussla ihop den här veckan. Men bättre att ha mycket att göra än inget alls iaf ^^



Fin dag i Sthlm/ Zinkensdamm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0