History repeats itself and it seems like this, I just never learn

.
Dagens låt:

Lars Winnerbäck – Hugger i sten


Jag hugger i sten
men jag tror att jag sakta börjar se en kontur 
några armar och ben 
jag jobbar mig inåt så jag ser en figur


.

Dag 2  av jobb - Min nya titel: Barnflicka
Ja, idag har jag träffat båda familjerna jag ska än sålänge jobba hos, och det har gått jättebra. En extrem intensiv dag har det varit, med vart man ska åka me tunnelbana, bussar, alla koder till portar, dagis osv, men de har gått bra, och det är ju kul också, de händer ju nya saker hela tiden och man lär sig mycket om gator, busslinjer staden osv :)Så imorn börjar första hämtningen på dagis på östermalm, så de ska bli kul. Jag har btw ett helt a4-papper nu med alla adresser, telefonnummer, koder, busslinjer osv för båda familjerna ;P
En kompis frågade lite skojsamt om jag är en stockholmare nu, å jag sa typ att "nja, jag har ju inget eget boende där än så ja vet inte" Men då fick ja till svar att jag jobbar ju här nu så finns de ju liksom ingen återvändo-typ;P Haha, så ja fick ändra på Fb också att ja bor här nu då;) De är ju lite halvt som halvt, ja bor ju tillfälligt hos olika här nu i Sthlm, mest här på söder hos låtsasmoster då, men å sen håller jag ju med- jag jobbar ju här nu så ja bor väl Typ här eller hur man ska säga ;P 
Men jag är iallafall ingen som tänker kasta skit över min hemstad och tro att jag är stockholmare och världsvan, utan jag tänker vara stolt över vart ja kommer ifrån, och hemma är ju alltid hemma liksom ;)




En längesedan- ritad illustration av lilla mig
Den representerar lite hur jag känner med mina musikdrömmar bl.a.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0