Keep calm and carry on

.
Dagens låt:

Kleerup – With Every Heartbeat (Feat. Robyn)


.
Sen kom, han som gick på tabletter, kaffe o cigg. 
Han var din blott enstaka nätter 
för ett risigt ligg. 

Du, du e du e för fin, du e du e du e för fin för det trash du gillar, 
varför ska du kasta pärlor åt svin? 
Du e du e för fin, du e, du e, du e för fin för så fula killar, 
sluta upp att kasta pärlor åt svin.


- en bra låt helt enkelt.
.

Det känns som en bra dag än sålänge :)
Tänk hur vädret styr en, att man blir på bättre/sämre humör beroende på hur det är och ser ut ute. Idag är det sol och klarblå himmel och jag kände på en gång hur mycket piggare och gladare jag blev av att se solen utanför. Så jag kopplade in telefonen till de stora högtalarna här i lägenheten och drog på Pärlor åt svin med Magnus Uggla (jag behövde den kände jag), gjorde en kopp te av den sorten man blir piggare av (svart te= liknar typ kaffe), åt en god frukost, tänkte positivt+framåt, sen sjöng jag en stund för att träna rösten lite och öppnade balkongdörren och hängde ut sängkläderna.
Jag längtar till jag har gjort mig färdig åså så jag får ut i solen och luften och bara vara glad :)
På lördag flyttas det då in i nya lägenheten, och jag längtar verkligen, för det det känns så bra att äntligen få något eget. Längtar också tills man kan börja flytta ner möbler och grejer, men en sak i taget!
Veckan ser ut lite så att idag ska jag jobba, 2 jobb efter varandra till och med, ett på eftermiddagen och ett ikväll. Jag kanske ska klippa mig idag också, jag såg ett bra ställe igår på östermalm som jag kanske ska prova. Sen imorgon blir det lunch med kompis sen på kvällen blir det att hälsa på ute i Kungsängen (ca 25 min med pendeln här ifrån) hos vänner+kattunge+katt för att också sova där, sen torsdag då jobbar jag sen ska jag hämta nycklar osv till lägenheten, sen fredag blir det nog utgång, lördag-flytta in. Och emellan det ska man hinna med annat på sidan om ;) Men jag gillar när det händer saker, inte så det blir överstressat, men liksom sån där positiv stress, den är skön.
Nu ska jag fortsätta fixa lite här och fortsätta vara glad av musiken som spelas högt :)
Ha en härlig dag!



Vi har solen i ögonen 
och det är spilld mjölk överallt 
det stinker av gammalt groll 
men vi har skuggorna bakom oss trots allt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0