This is the start of something good, don´t you agree?

.
Dagens låt:

Lars Winnerbäck – Håll ut


-
Oh oh, sometimes I get a good feeling, yeah
I get a feeling that I never never never never had before, no no
I get a good feeling, yeah
-


Jag fattar det men ändå inte

Jag får små "feelings" ibland, det här med att jag har flyttat hit till Sthlm åså. Som idag jag bara satt här i lägenheten i sängen med datorn åsså kom det en sån där känsla flygandes, det slog mig liksom att "shit, jag sitter här- i min lägenhet och jag bor faktiskt här- i Sthlm, och jag har tagit mig hit själv (med hjälp såklart men) osv"
Jag fattar det men ändå inte liksom ;P Det kanske låter så "småstadsliv" det kan låta, men det har egentligen inte med staden att göra och miljöombytet utan bara själva grejen. Jag ville bara skriva av mig det iallafall ;)
-
Jag har även insett att jag kanske inte är den bästa av barnskötare som finns, haha ;P Nu får inte det här låta som att jag inte vill fortsätta jobba som de, eller att jag inte tycker om mitt jobb- för det gör jag, men det är just när det kommer till det praktiska som det spricker lite granna kanske. T.ex. som att byta blöja på en 1,5 åring ;P Det kanske är lätt om man är en sån som inte bryr sig om sånt som är äckligt- alltså det som finns i blöjan osv, haha, men när man är som jag- lite shinkig när det kommer till sånt där, lite halv-känslig kan man väl säga att jag har blivit på senare år när de kommer till sånt som kan få en att må lite halv-illa, och att då byta en blöja, eller hjälpa någon av de andra barnen att torka sig- det är där det skär sig lite ;P
En annan sak där det skär sig lite är ju när barnen är sjuka/förkylda. Jag som vet att jag har dåligt immunförsvar vill ju vara så långt borta från barn som möjligt egentligen- alltså när det kommer till just för att slippa bli sjuk, men nu är man ju uppe i det hela tiden i vilket fall, och det känns ju lite sådär faktiskt ;p Menmen, man får väl bita ihop, för man kan ju inte bara låta det vara heller, haha ;P



Men dom kan ju vara så söta också, så så farligt är det ju inte alltid ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0