Hejsan morsan hejsan stabben! Här är brev från älsklingsgrabben, kan ni skicka mera pengar? För det vore en god gärning

.
Dagens låt:

The Tallest Man On Earth – Love Is All



En vecka kvar till jul- öhh, va?


Ja, jag vet att jag är skitdålig på att uppdatera, och då kanske ni undrar varför har man då en blogg om man ändå inte ska ge upp sitt verkliga liv för att skriva konstant om de saker som inte ens är hälften en själv- ;P, Jo, för ibland så får man ju bara lust att skriva av sig lite mer än på facebook och då är ju en blogg bra. För det är ju bara jobbigt när folk skriver mil-långa statusuppdat. på Fb om saker som egentligen inte man bryr sig om alls, men med en blogg, där går ju folk in frivilligt för att läsa om just en själv liksom, så då får dom ju skylla sig själva iallafall ;P Sen så jag skriver faktiskt till största del nu förtiden för att t.ex. min mormor vill gå in å läsa vad jag har för mig, för hon tycker det är kul ;P, för ibland så när man ringer till varandra så kan man ju prata så länge, och då när hon då t.ex. har mindre tid så kan hon gå in och snabbläsa om mig så hon vet t.ex. att jag lever fortfarande i den här "stora, stygga staden" (som Sthlm är enligt mormor, mamma, farmor m.f ;P)

Ja, men vad "har hänt nudå sen senast"?
- Jag har varit i Söderhamn, dom 2 dagarna försvann ju på 2 sek typ. Men jag hann ju äta mammas mat åså iaf.
- Har legat sjuk, trodde jag skulle avlida där ett tag, men även det överlevde man.
- Jag var på julfest igår med jobbet, eller det var mer en mysig sammankomst. 15 tjejer som satt på huvudkontoret (skitfin våning på Norrmalm) och drack glögg, åt massa julgott och pratade bara. Det var trevligt.
Sen har jag väl gjort en massa emellan, men allt kan man ju inte säga ;)



Pepparkaksbak i Vågbro :)


En lycklig liten springande bock :)


Och emellan åt fick man ju lite tråkigt och lekte skulptör istället


Jaadu..


Pacman & CO (Y)
-


Och från Vågbro till lite julpynt/ julkänsla i min lägenhet. Det blev en sån gran istället för en riktig ;)

Och på tal om jul, att det är julafton om typ en vecka, det fattar man ju inte. Inte för att jag behöver göra en stor sak av julen, men det är ju ändå något speciellt, och trots att man har gjort mycket juligt, t.ex. pyntat, bakat, sett alla julgrejer i stan osv så känns det bara inte som jul. Men det är nog mycket vädret. Det regnar ju typ bara här och blåser, och det finns inte ett spår av snö här sen det första tunna täcket la sig. Jag har heller inget sånt där jättebehov av att det ska vara snö på julafton åså, men det är ju mysigt med snö på något sätt. Men kylan får gärna hålla sig snäll, för jag blir så mycket sämre med min sjukdom när det är kallt, så det gillar vi inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0