You lost me


Dagens låt:

Magnus Uggla – Pärlor Åt Svin

*

I lost you, yes I did. But you lost something so much more- you lost me.

/ av mig (inspirerad av "You lost me" med Christina Aguilera)

*


kl 01.04

Jag borde inte ha vänt på dygnet nu på lovet, för nu kommer de bli ett helsicke nästa vecka å ställa tillbaka det igen;P Menmen;)
Idag var det rep som gällde för showen. Det gick väl sådär tycker jag.
Har inte mått så bra dom senaste dagarna (slash dom senaste två åren(Y) ;P ) av mediciner och annat, så därför har jag varit väldigt seg och trött och inte orkat gjort så mycket alls. Men som idag när vi repade drog jag på mig den glada sidan och försökte iallafall. Men det blir väldigt svårt att försöka vara glad själv när det blir en dålig energi av folk runt omkring en själv. Det är typ som att bara för att jag är en glad person så tror folk att jag mår jättebra och då är det alltså okej att bete sig som man vill mot en? Men vad ska man göra då? Jag kan ju inte heller gå runt å typ grina å klaga på hur ont jag har hela tiden, för då skulle ju folk bli tokiga på det istället, så som sagt så försöker jag visa den glada sidan av mig, för det är sån jag är- en glad människa, men då får man skit för det istället?
Jaadu, herregud.
Men det är ju faktiskt inte mitt problem utan det är deras problem hur dom är och beter sig. Så jag borde ju bara låta det vara, men det är svårt när man ser hur illa dom beter sig.
-
Imorn blir det fest iallafall + studentfest senare dårå, med Sanna och Jasmine :)
Så jag trotsar nog smärtan en stund där imorn och kör på iallafall (Y)




(Fångade en liten solblomma sådär^^)

Kommentarer
Postat av: A

Får jag fråga vad det är som " gör ont" när du har en Urinvägsinfektion? Det är ju inte direkt så att man får några svåra smärtor av en uvi bara? Är det magkatarr du klagar på då eller något annat? Magkatarr ger inte dorekt några super smärtor heller?

2011-05-05 @ 00:49:40
Postat av: Ellinor

Hej "A"?

Det låter som att du aldrig har haft varken en riktig urinvägsinf. eller en svår magkatarr, för jo, av båda sakerna gör det fruktansvärt ont, fast på olika sätt.

Det som känns helt bokstavligt talat är att det känns som att kissa taggtråd. Och även när jag inte går på toaletten känns det som att en taggtråd ligger och skaver inne i urinblåsan. Så man kan inte säga att urinvägsinfekt och magkatarr inte känns, som att det vore fakta, utan det är väl individuellt för varje person.

Tänk på vad du skriver nästa gång till någon som har haft extrema problem med dessa smärtor i över 2 och ett halvt år.

Tack för kommentaren.

2011-05-10 @ 17:58:26
URL: http://missea.blogg.se/
Postat av: A!

Jag har haft värk i över fyra och ett halvt år, haft uvi fram och tillbaka i ca 6 år, och därefter magkatarr efter mediciner, jag vet exakt vad fan jag pratar om!

2011-05-10 @ 22:07:52
Postat av: Ellinor

Oj, ja men hur skulle jag ha kunnat veta det? Du visste ju ändå via min blogg kanske mina symptom och allt, och ändå skrev du som att jag ljög eller så om mina smärtor? Jag kunde ju inte annat än skriva ganska offensivt då. Jag är absolut inte ute efter något tjafs, utan jag tyckte bara som sagt att ditt inlägg var lite nedlåtande mot mig och min sjukdom.

Men du skrev ju att du tyckte inte att magkatarr och urinvägsinf. inte gav så mycket smärtor så då borde det väl inte ha varit/är så jobbigt?

Men om du har haft de sålänge så beklagar jag, för det är något ja inte önskar någon.

Det vore ju trevligt med ett ärligt inlägg också med ett namn t.ex.?

2011-05-10 @ 23:30:00
URL: http://missea.blogg.se/
Postat av: A

Du vet inte vem jag är iallafall så namn spelar ingen roll, det ligger mer bakom mina smärtor än bara urinvägsinfektioner, och tycker bara att det är synd att klaga när man har det relativt bra? Jag har haft många motgångar mm men inte klagar jag för det? Just nu klagar jag men aldrig annars, inte öppet inför folk iallafall.. Det finns faktiskt folk som har det mycket värre än både dig och mig och jag tycker att det är dumt att klaga när man ändå har det så pass bra!

2011-05-11 @ 01:25:51
Postat av: Ellinor

Men alltså snälla du, vem är du att döma mig då? Du känner mig inte, utan du har bara läst min blogg, och på min blogg står det ju inte ens hälften av det jag går igenom dagligen med andra problem.

Jag har aldrig klagat här på bloggen, de har jag inte. Jag har skrivit fakta om min sjukdom osv. men det är allt. Alla som bloggar skriver ju liksom fakta om sitt liv bara, det som händer runt om en kan ju inte jag styra över. Du har aldrig ens träffat mig så varför skriver du så dömande grejer till mig här på min blogg? Jag skulle inte ha kunnat dömt dig jag heller, men utifrån dina anklagande kommentarer så blir det ju så att jag gör de.

Jag tror du missade ett av mina inlägg också som jag har skrivit för ett tag sen:

http://missea.blogg.se/2011/march/p-aligncenterwelcome-to-my-silly-lifep.html



Hoppas allt löser sig för dig med dina smärtor och motgångar.

Glöm inte att allt är så individuellt hos en person att man kan inte säga att allt är samma som för en själv. Och döm inte någon utifrån deras blogg, för det är nog inte så smart, och inte snällt heller för den delen heller.

Jag skriver här på bloggen för att jag tycker det är roligt att skriva då och då, det är allt.

Döm inte någon igen utan att ha alla svaren i handen, om inte du dömer mer så kommer du att få samma bemötande då.

-

Postat av: frida

Man kan inte döma folk sådär, efter ens blogg!

Det är från person till person men har smärtor.

Alla har ju inte lika om du tror det.

Dålig stil av dig!

2011-05-11 @ 15:23:18
Postat av: Johanna

Jag fattar inte ens varför du läser den här bloggen om du ändå bara har en massa skit att säga?



Om inte Ellinor vet vem du är så har väl du fan ingen aning om vem hon är eller vilka motgångar hon har haft och inte. Så innan du trackar ner på andra så kan du ju försöka ordna upp dig själv och dina problem. Och om du nu nästa gång har fler åsikter så kan du ju börja med att presentera dig själv.



Fega jävel

2011-05-11 @ 16:50:53
Postat av: .

Orkar inte med det här, jag fattar bara inte varför folk klagar när dom har det bra, och jag vet väl självklart mer än det jag läst i bloggen? Jag är inte helt jävla störd i huvudet?:p nu tänker jag sluta skriva, för grejen var inte från början att klaga, jag sa bara att uvi och magkatarr inte ger några svåra smärtor, jag vet exakt hur det känns osv osv.. Ville bara veta vad det var som var svåra smärtor? I min värld är det bara inte det! Jag har rätt att tycka vad jag vill och ni med för den delen:) Godnatt:)

2011-05-12 @ 00:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0