Tiden läker alla sår

.
Dagens låt:

Miike Snow – Silvia


-
I made it through storms
I´ve made it through rain
it's been a long way and now I'm here

-


Äntligen.

Nu är jag som vanligt dålig på att uppdatera, men nu händer det grejer här, så så är det ;)
"Senaste nytt" är väl iallafall att jag har fått ett nytt (ett till) jobb ^^
Jag kan inte uttrycka min glädje i ord! För själva jobbet, alltså att få tjäna egna pengar, själva läget på jobbet (alltså hur centralt och fint det ligger) är mer än vad jag kunnat "drömma om". Jag trivdes redan första dagen, och fast än jag har fått känt på dom närmaste 3 dagarna hur mycket tuffare det är än det verkar att arbeta som det jag gör nu så slår lyckan allt av det. Det viktigaste är ju att man vill lära sig, och vill man så kan man också göra det.
När jag stod och borstade tänderna nu kom jag på en liten fras sådär:
"As long as you feel alive- you also are alive" -Ganska logiskt sådär, men det kändes skönt att tänka det.
Allt känns så mycket lättare nu, väldigt annorlunda- men absolut på ett positivt sätt.
För första gången på länge så känns det lite som att det är "min tur", min tur att just få lite tur, och även fast vissa saker fortfarande hänger kvar i mitt huvud som är jobbigt så tar absolut det här bort mycket av det, och det är jag kan bara vara evigt tacksam.

Ha en bra helg nu hörni för det tänker jag -och mina väldigt ömma, redan utslitna fötter ha (ha andra skor på jobbet-ja!) :) Puss å kram- syns på stan! :)






Kommentarer
Postat av: Isabelle

Är det café-jobb så köp rejäla skor! Bästa investeringen man kan göra. De slits dock ner fort, men det är värt! Mer värt än ont i alla fall! haha

2012-05-24 @ 23:20:50
URL: http://cclva.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Tack för tipset :) men jag har redan andra skor, jag bara glömde ta me dom nu i början ^^ När jag jobbade på en restaurang förut så fick man ju verkligen lära sig att ha bra skor för det är då inte kul med smärtan i fötterna! ;P :)

2012-05-25 @ 08:41:19
URL: http://missea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0