Keep calm and carry on

.
Dagens låt:

The Beach Boys – Wouldn't It Be Nice



Det blir faktiskt en vardag i Sthlm också


Ja, nu kan man ju då säga att man verkligen har kommit in i verkligheten här nere ;) Man kliver upp, är trött hela dagarna (mycket tror jag pga av de kissiga vädret), jobbar några timmar, funderar mycket, handlar upp pengarna på en gång på bl.a matvaror så man inte har nått kvar till nöje typ ;P osv. Jag visste ju att en vardag skulle komma också när jag flyttade ner så jag är inte direkt besviken eller hur man ska säga på att det inte bara är stoj och lek hela tiden om man säger, utan såklart kan jag ju ta vardagen också utan att tröttna på att vara här. Jag känner mig verkligen hemma här fast än vinden blåder hårt emot kappan just nu, så det är väl nånting positivt iallafall.
Bandyn mellan Hammarby-Broberg hade jag verkligen velat åkt på i kväll i Zinkensdamm, det har stått i almanackan nu i över en månad att jag skulle dit, men nu när det väl blev hade man inte råd, så det var ju lite synd.. Men det blir väl fler matcher åså
-

Igår hade jag en "Jag-dag" typ, alltså jag var bara hemma och hade lite själv-spa, haha. Man behöver sånt ibland. Jag bl.a duschade länge, peelade kroppen, fixade med håret, naglarna osv. Så idag fortsatte jag lite på de "temat" och köpte lite nya grejer för huden åså, för det märks vad vädret och vintern gör mot huden, den blir torr och bara allmänt tråkig så jag köpte det på bilden nedanför för att friska upp den litegranna.



En ny smink-svamp behövdes verkligen. Även fast jag såklart väldigt ofta gör ren de jag använder så ibland behöver man nya sånna för det blir ju ändå kvar orenheter i svamparna man använder fastän man tvättar, och av det mår ju inte hyn bra av. Concealer ska man också byta ut ofta, allra helst sånna man har en sån där pinne till att applicera med, för i den stannar det också mycket orenheter , och smink överhuvudtaget ska man ju ha så fräscht som möjligt i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0