All this time you´ve had it in you, you just sometimes need a push

.
Dagens låt:

Music Super Circus – Gimme Some Lovin'



Egentid är ensamt men skönt ibland

Idag har jag haft en relativt härlig dag för mig själv. Jag var ledig, så jag sov överdrivet länge, men det var skönt för jag behövde det. Sover man typ 12/13 h så behövde man nog sömn ;)
Jag klev upp, drog upp persinnerna, såg att det var ett skamligt bra väder och fick på en gång lust att ta en långpromenad, men först fick det bli en bra frukost:


Flingor (K Redberries), Actimel och Multivitamin brustablett.
Så länge man känner sig nyttig så- fine by me ;)

-

Efter min "duktiga" frukost så tog jag på mig kläderna, kollade vilken temp det var ute, blev glad att jag kunde ta den tunnare jackan, gick ut och började gå. För att jag inte bara skulle "gå för att gå" (jag gillar inte det oftast. Det känns jobbigt att inte ha ett mål att gå emot ibland) så tänkte jag att jag skulle försöka hitta ett solarium som låg relativt nära, för jag fick bara lust att sola för första gången på länge, så jag tog upp min gps och försökte lokalisera mig. Jag brukar bara använda Gpsen i mobilen för att hitta "i det stora hela" och sen när man har kommit tillräckligt nära vill jag försöka hitta själv, så man inte förlitar sig helt på mobilen utan lär sig själv samtidigt också. Efter att ha gått flera flera kilometer, fram och tillbaka på vissa gator till och med, och gått i alla uppför-och nedförbackar som finns här vid Hägersten-Aspudden-Örnsberg och tillåme Telefonplan var jag och letade på, så hade jag fortfarande inte hittat något solarium. Så jag "gav upp" och gick och kollade på utsikten här vid mig och tog lite bilder så här i "tidiga-våren":










-

Solarium eller inte så fick jag ju en sjujäkla promenad, frisk luft, fick "upptäcka" mitt område- My hood, lite mer också och fick rensa huvudet lite.

Efter att ha tagit bussen till Liljeholmen för att "små-kolla" lite efter solarium där- utan vinst, så köpte jag med mig en sallad, Multivitaminjuice och vindruvor hem och kände mig nöjd för dagen med friskluft.
Efter det har jag bara suttit vid datorn, kollat jobb, pysslat lite med grejer, dammsugit, städat, kollat serie och film- storgrät till en av favvofilmerna- A walk to remember, osv. Nu får vi se om det blir lite mer serie eller film och sen sova antar jag.
Hoppas det blir samma härliga väder imorgon! :)
Och justja´! Man får väl passa på att gratulera Victoria & Daniel också till den lilla prinsessan, och även till Daniels föräldrar (vänner till min farmor och farfar) som har blivit farmor och farfar också!
Ha det bra hörni!

/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0