She says, I´m okay I´m alright though you have gone from my life

.
Dagens låt:

Markus Krunegård – Jag är en vampyr




Inget kan få dig tillbaka,
tänk vad äckligt maktlöshet kan smaka
Alla tårar i sängen har sjunkit in nu,
tänk om han som ligger bredvid mig kunde vara du.
Tänk om jag går vidare också ångrar du plötsligt dig,
det skulle ju kännas jättehemskt för mig.
Men du förstår väl att vänta är inget jag kan göra,
det skulle göra för ont, och det skulle bara förstöra.
Nu måste jag få in nya vanor och rutiner,
men det är svårt när man står här i våra ruiner.
Men man vet ju aldrig vad som händer sen,
vi kanske till och med träffas igen.
Det är sånt som märks med tiden som går,
om vi möts igen om några dagar eller år.
Så länge så kommer jag tänka på dig ibland,
och på allt det fina som rann ut i sand.
Det är ju bara synd att det blev såhär,
och att jag hann bli så jävla kär.
Men nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv,
du kommer ju inte att vara med, vilket kommer kännas svårt,
men jag får väl bara ta längre kliv.
Som tur är har jag kärleken till musiken kvar,
den kärleken är ju större än den jag hade till dig var.
Det är ju kärleken till musiken och den till mig själv jag behöver satsa på,
det är den tanken som får mig att fortsätta gå.
Så jag får väl egentligen tacka dig,
för att du lämnar mer utrymme åt musiken- och mig.
Jag hoppas iallafall att du får det bra,
och att du får alla saker som du tror själv att du vill ha.
Nu går jag vidare- bara så du vet,
och att det kommer bli jobbigt är väl ingen hemlighet.
Men förr eller senare kommer du ju bara att vara någon som jag kände,
du och jag kommer bara vara något som hände,
hejdå älskade du, jag går nu.
-


Ellinor Ohlsson Copyright




Kommentarer
Postat av: Cecilia

Fyfan vad fint skrivet! Träffade rakt i hjärtat och nu förstår jag verkligen likheterna du ser. Igen, riktigt fin text :)

2012-04-13 @ 16:33:13
URL: http://ceciliaa.devote.se
Postat av: Ellinor

Tack så hemskt mycket! Ja, vad kul att du tyckte det med :)

2012-04-13 @ 18:36:47
URL: http://missea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0