The only way her heart will mend is when she learns to love again


Dagens låt:

*
Lady Gaga – The Edge Of Glory

Det regnar ute och Ea är sjuk;/
Hade ju tänkt att städa idag, men jag får väl vänta tills febern har gett sig åså.
-

För ett tag sen så pratade jag och min lådsasmorfar+mormor om dejting ;P
Min lådsasmorfar frågade hur man gjorde när man just dejtade, bara för kul (han är väldigt nyfiken av sig bara;P)
och jag förklarade att man träffas på en speciell tid och plats för att umgås och lära känna varandra och se om det "kan bli något mer" med just den personen än vänskap. Ungefär så sa jag väl och han berättade hur man gjorde på "hans tid" osv;P
Jag tänkte på det iallafall att det, ja visst det kanske är lite väl "amerikanskt" att dejta, men jag har insett att man måste ju faktiskt dejta/träffa någon ett tag först för å se hur det fungerar mellan "oss båda" ;P I en liten stad som här i Söderhamn blir det ju lätt så att när man träffar någon så tror alla att typ "ja, nu är det dom två", vilket jag inte gillar alls att det blir så. Man får liksom aldrig en riktig chans att först få träffa personen "ifred" och sen se om det är "värt" att blotta ute i de sociala eller inte;P Jag vill verkligen träffa en person först ett tag å se hur det fungerar, och sen om det bara blir till vänskap, ja men då är det ju så, men då har man ju iallafall fått testa å sett liksom.
Så, typiskt amerikanskt eller inte, så tycker iallafall jag att man måste träffas ett tag först innan man kan se vart det leder, istället för att tycka på en gång att "Ja men nu är det vi bara för att vi har träffats en enda gång" eller att andra tycker så;P
Ville bara skriva av mig de;)

Vad tycker du om dejting t.ex?
:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0