Music is what feelings sound like

.
Dagens låt:

Múm – Green Green Grass Of Tunnel



Vill du hitta nya, bra låtar? Lyssna lite på min "nummer 1-lista" vetja´ -Music is what feelings sound like. Där har jag blandat allt av det jag bara vet att jag vill lyssna på. Har du kanske missat att lägga till någon bra jullåt i din egen jullista, kolla då också igenom min, eller subscriba tillåme kanske. Sen min "Sånna där sköna och lugna låtar"-listan är ju hur mysig som helst, den funkar alltid tycker jag, och allra helst på kvällen, mysiga tillfällen, när öronen är för trötta för sån där lite mer "stökig" musik, när man bara vill stänga ögonen en stund och flyta iväg någon annanstans :) Ett bra exempel på en sån "flyta bort-låt" är den som jag satte som dagens låt längst upp. Den är skön och lite gullig sådär :)

"Music is what feelings sound like"
Jullåtar
Sånna där sköna och lugna låtar

-

Sen så kan jag helt klart rekommendera tv 3s nya webbserie "Elsas värld" som är baserad på Sofi Fahrmans böcker med samma namn. Jag hade tråkigt en dag och såg reklamen på tv för den, så jag klickade upp den på nätet, med inställningen att det skulle vara typ en sån där "fjortis-aktig" serie, och jag hade inte så mycket förhoppningar, eftersom den är en webbserie. Men jag var ändå lite nyfiken såklart för jag gillar på reklamen (om ni har sett den) när hon säger typ "Att göra-lista: Jag drar till Stockholm och tar över den här jävla stan" osv, eftersom jag precis har flyttat hit så bara kändes det kul att hon sa så ;P
Sen började jag kolla och den är faktiskt riktigt rolig. Man känner igen sig i vissa grejer, allra helst när hon gör bort sig åså;P osv. Den är liksom lite knäpp och rolig sådär. Så det har iallafall blivit lite som en egen julkalender för mig som man får vänta på nya avsnitt med. Avsnitten är ju väldigt korta också, vilket är både bra och dåligt tycker jag, för man vill ju se mer om vad som händer men samtidigt är det skönt att man inte behöver sitta så länge och kolla, och bättre korta avsnitt än längre och mer utdragna.
Värd att se iallafall tycker jag om man letar efter en liten lättsam serie som får en att dra på smilbanden ;)

http://www.tv3play.se/play/256702/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0