Man är aldrig helt nöjd


*

Nu ska jag alldeles strax lägga mig och sova efter en härlig dag, och en väldigt trevlig kväll på Stenö.
Men jag kom och tänka på en sak jag var tvungen att skriva av mig först ;)
I typ nästan 2 veckor nu så har jag och en kompis planerat (försökt att planera) en helg i Stockholm. Jag har velat åkt dit typ hela sommaren nu, bara för att ha det skönt och gå ut och ha roligt. Men tro mig, om du inte känner någon väldigt nära som bor där så är det väldigt svårt att få tag på sovplats/någonstans att bo under t.ex. bara en helg som vi nu. Jag kollade med min lådsasmorfar+mormor om dom visste någon, dom i sin tur kollade med min lådsasmoster osv. om det fanns någon möjlighet till att låna sovplats nånstans, men tyvärr så krockade det med en massa annat så det gick inte åt det hållet med boende. Jag kollade med pappas sida av släkten, med mammas vänner osv. men nej, inget som funkade ;P Killkompisen kollade han med från hans sida, men där fanns det inte heller några öppningar till sovplats.
Sen som tur var så dök det upp en chans hos en av mina nyfunna vänner, att vi kanske kunde få sova där+ få skjuts ner till Stlhm, och det såg iallafall ljusare ut med det än vad det hade gjort me de andra platserna ;P
Men innan jag fick svar så drog sig min kära killkompis ur (no hard feelings;P) och jag vill ju inte direkt åka själv till Sthlm så det såg ganska mörkt ut där ett tag, de kändes som att jag skulle få ge upp mina efterlängtade planer om en skön helg i huvudstaden, och jag hade nästan gett upp då jag frågade min fina vän Jasmine som "sista utväg" (utan att det ska låta taskigt!) om hon kunde tänka sig att hänga med. Jag trodde först att hon kanske inte skulle vilja för hon hade nyss varit iväg "på roligheter" åså, men jag frågade iallafall, och hon ville, min fina vän!^^
Och nu samma kväll så fick jag veta att vi kunde bo/sova hos min andra nyfunna vän, så nu är lägenhet, sällskap och allt fixat, så nu ser det ut som att jag får åka på "min" härliga helg i Sthlm iaf! :)
Men jag fick även ett samtal tidigare ikväll om en spelning, och spelning betyder ju pengar bl.a, vilket jag behöver väldigt mycket just nu, så då fick jag ångest för det att jag ska åka bort när jag hade kunnat spelat och tjänat pengar liksom;P
Och sen är det även andra saker som jag känner att jag vill ha i mitt liv just nu, t.ex. körkort, jobb, egen lägenhet, kärlek osv- men som allt kanske inte rusar in i ens liv på en och samma gång;P
Det är det jag menar med att man aldrig blir helt nöjd någon gång. Man vill alltid ha mer. Som nu ikväll så "fick jag allt jag har velat haft" just Nu i mitt liv- just den här helgen i Sthlm, som jag har fokuserat så mycket på nu, och ändå så när man sitter och är glad för de så dyker de andra upp smygandes och låter en inte vara nöjd ;)
Men jag sa tyst för mig själv iallafall att "Nej, nu ska jag vara glad för det här som jag fick just Nu" För jag hade ju "kämpat så hårt" för de. Och jag tror man måste stanna upp sig själv så lite ibland, och bara vara nöjd för "det lilla" man fick just , eller precis som just Nu för mig. ;)

Godnatt, ta hand om er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0