What a difference a day made

.
Dagens låt:

Carole King – Beautiful


Man får alltid som man vill. Man kanske bara inte alltid vet det själv först.
/Ellis



Jag fick bara en tanke för en stund sen som jag måste skriva. Jag stannade upp när jag gick själv in till köket hemma hos ♥ och tänkte på dagen, hur bra den har varit, de god nyheterna jag fick via telefonen å ja, bara sådär stannade upp ändå. Men jag tänkte då när jag stannade upp att om man stannar upp här i livet och tänker över saker så kanske livet och allt som det innefattar tappar charmen litegranna. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men någon själ där ute kanske fattar ;) Att man bara kanske ska låta det glida på som det är och inte gå in och ändra i tankarna åså så mycket. För när man står där och tänker över saker och ting så försvinner ju dom där sekundrarna som man hade kunnat använt till att låta det just glida på istället.
Jag känner att jag är verkligen den sista personen på jorden som ska predika om att låta livet glida på, som är den mest tanke/händelse-analyserande människan som finns typ, haha, men det kanske är vad jag vill bli iallafall. Jag gillar att vara en tänkare också, för man kommer på så mycket ;P, och självklart ska man ju inte lägga ner hela tankeverksamheten kanske, för ibland behöver man ju tänka över saker också, men i det stora hela typ, men ja, jag är verkligen övertänkaren # 1 ibland, och det kan vara jobbigt också så det är väl därför jag tänkte att man ska ta vara på nuet ibland också kanske.




Kommentarer
Postat av: Sara

Uppdatera mera! :)

2012-02-08 @ 14:18:26
Postat av: Ellinor

Tack, de måste ju vara positivt att du vill att jag ska göra det :) Jag vill kunna uppdatera mera, men just nu är det full snurr med annat så då kommer datorn lite i andra hand, men absolut ska jag försöka! :)

2012-02-08 @ 18:52:39
URL: http://missea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0