I'm just beginning the pen's in my hand ending unplanned

.
Dagens låt:

B.J. Thomas – Raindrops Keep Fallin' On My Head - Butch Cassidy/Soundtrack Version



-
Reaching for something in the distance
so close you can almost taste it
release your inhibitions
feel the rain on your skin

-


Isn´t it ironic? ;)
Måndagar.
Det började med att jag sov över. Jag hade möte på andra sidan stan på Östermalm kl 10.30 och jag vaknade 09.30 ;P Det var bara att tvinga sig ur sängen fast man såg att det öste ner utanför, och alldeles yrvaken började jag att jag sminka mig, och åt frukost, sen började "oturen" ;P.
Jag hittade inget bra paraply påvägen ut, så i ylle-jacka fick jag ta mig ut med min påse jag hade alla papper i jag skulle ha med mig, ovanför huvudet. Efter ca 5 meter utanför porten var jag dyngsur, och de höjer ju humöret absolut ;P Sen kommer jag till tunnelbanan stressad som få, eftersom ja redan var alldeles för sen, och då funkar inte sl-kortet, de hade gått ut nån timme innan, så ja fick köpa en biljett för ja hann inte tillbaka för att fylla på kortet, väl på tunnelbanan så var de första gången för mig de blev stopp för någon koll, så de stod stilla i några minuter (dyra minuter just då), jag ringde till arbetsgivarens mbilsvar och sa att jag var sen iallafall. När ja kommer fram tillslut så var jag osäker på vilken våning det var, så ja ringde arbetsgivaren- hon hade såklart inte med min otur inte fått medd om att jag var sen, och hon sa våning 2, ja åkte upp, ingen var där så jag ringde igen, då sa jag att jag var på Birgerjarlsgatan och adressen, och då uppenbarade de sig att jag inte hade fått den nya adressen, dom hade alltså flyttat så jag stod flera kvarter bort från den nya adressen ;P Och arbetsgivaren jag skulle träffa skulle jag inte träffa, så ja fick numret till den andra, och när ja ringde henne så krockade de med ett annat möte om jag skulle komma lite senare, även om det var hel-lugnt att jag kom försent, så bestämde vi en ny tid imorn ;P Men de var väl lika bra kanske ;) Jag började iallafall att gå, mer sakta, åt samma håll jag kom ifrån och jag började faktiskt skratta åt situationen för mig själv. Jag brydde mig inte ens längre om att det regnade, så jag gick där lika blöt som en katt och log ;P Det tredje mötet blev också inställt idag, så det är bara mötet kvar som är om ett tag som jag ska gå till snart. Fattas väl bara att de krånglar me de med ;P Haha, ne men de ska nog gå bra- hoppas jag verkligen!


Helt klart jag idag ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0