Det finns dom som gjort dig illa
det finns dom som inget vet
det finns dom som gjort en grej
av att skrika ut din hemlighet

det finns dom som stal din stolthet
det finns dom som tog ditt mod
och dom som ingenting förstod

dig som ingen känner
dig som ingen ser
du som saknar vänner
och knappt kan andas mer

Hör på mig, min kära
hur ska jag få dig att förstå?
du måste resa dig
och gå

vägen tom och öde
gryningsljuset klart
du står vid busshållplatsen
och bussen kommer snart

nu lämnar du allt gammalt
här tar din barndom slut
nu tar du steget ut

och när du har rest dig
vänd dig inte om
det finns ingen väg tillbaka
vart ifrån du kom

och allt dom ville ge dig
har du rivit och förstört
allt dom hade att säga
har du redan hört

men det finns nåd för nya världar
mycket större än den här
nya skapelser och tider
nåd för allt som blir och är

och alla deras lögner
betyder ingenting
tro mig när jag säger
skammen var aldrig din

och du är inte ensam
det finns dom som följer dig
dom vet hur det är
för de har själva varit där
och du är inte ensam
det är tid att fatta mod
och jag vill att du ska veta
vi har det som du
som du



/Jonas Gardell- från Det blir bättre


- Kan vara bland de finaste dikter jag nånsin hört <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0