Jag vill ha en egen måne


Hej! Som ni kanske har märkt har jag bytt namn på bloggen. Jag gjorde det för jag ville inte ha "Kronisk urinvägsinfektion" märkt i pannan liksom;P Alltså det finns ju så mycket mer av Ellinor än min sjukdom, så jag tyckte textraden ifrån Timbuktus låt, The botten is nådd passade bra, för sån är jag, när det är svårt så fortsätter jag att kämpa, även om det känns som att jag ska typ kvävas ibland av smärtan både fysiskt och psykiskt, så måste man ju bara fortsätta. Att ge upp finns ju liksom inte ens på kartan när man har så stora drömmar och så mycket att ge fortfarande, som mig;) The show must go on som man brukar säga/som Freddie Mercury sjunger <3

Så från mig till dig
, som går igenom t.ex. något svårt, väldigt jobbigt, något som gör väldigt ont, eller du som kanske snart kommer få det svårt eller så: Ge inte upp. Fortsätt andas hur ont det än gör. Försök att fokusera på allt de positiva, var tacksam över allt bra som du har. Det kan kännas som att det dåliga i ens liv tar över allt det positiva just när man är inne i de, tro mig, är det någon som vet så är det jag. Jag har det så Precis Just Nu. Men tillåt även dig själv till att vara ledsen. När du känner att tårarna kommer, så låt dom komma, det finns ju en mening med att man kan gråta- just för att "ventilera" sig. Man får vara "svag", och det är bra att sörja vad de än är som är ledsamt. Hitta även något som gör dig glad och som du kan stödja dig emot. Jag har t.ex. Musiken/sången och vännerna/familj och sen brukar jag faktiskt be ganska mycket när det är som svårast. Man ska inte skämmas för att be om hjälp då och då. Det som också har hjälpt mig mycket är orden: "Det finns en mening med allt". Det tror jag så innerligt på, och det är faktiskt en stor tröst. Så här har du en tjej som har varit med om mycket, men ändå kämpar på, så gör det du med, för din skull. Och om de hjälper, så är du absolut inte ensam i dom mörkaste stunderna.

Puss!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0