Vila är det bästa jag kan göra just nu

Idag blev jag hemma för att vila upp mig inför veckan. Jag kände att med den här onda halsen så borde jag mest sitta hemma, vara tyst å dricka varmt, så de fick bli så idag.
Stressen som jag känner just nu över, allt egentligen, är så himla jobbig. Och ja, man får klaga över det när man har haft magkatarr sen man var ca 11 år. Jag glömde att ställa väckarklockan igårkväll t.ex, så det var tur att lillesyrran kom in och väckte mig (jag tänkte ju gå till skolan först, men sen så kände jag att jag behövde vila). Alltså det är inte likt mig att inte ställa klockan. Bara en sån sak (av alla saker som är stresspåverkade) är bevis på att stressen har tagit över hela mig.
Och sen är det är så mycket med skolan (projektarbete, uppgifter, prov osv. osv.) , jag känner mig stressad över att jag är borta så mycket från skolan, nu såhär sista terminen allra helst, man ska hinna me en massa nu på våren över huvudtaget. Och jag försöker att tänka bort saker. Som t.ex. nu idag när jag är sjuk så försöker jag bara vila och inte tänka så mycket på allt man ska göra, men tro mig. Jag kan inte stänga av. Jag vet inte huuuur många gånger jag har försökt men det går liksom inte bara. Det enda som hjälper är att lyssna på musik, sjunga, spela piano, skriva låtar osv. Men som nu när man har ont i halsen så vill jag ju liksom inte sjunga, och då får jag typ "ingen inspiration" till att sätta mig vid pianot heller osv. På ett sätt vill man att skolan ska ta slut snart så man åtminstonde inte behöver tänka på att plugga, och ha den stressen, men på ett sätt så känns det så sorgligt att lämna allt, t.ex. estet, alla härliga lärare osv. så på så sätt så vill man absolut inte sluta än.
Men man får ta dagarna som dom kommer, och jag får försöka att koncentrera mig på att inte stressa, hur svårt det än är...

Har du några tips på vad du brukar göra för att stressa ner? Tell me!



Time after time...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0