Urinvägsinfektion = blä!



Till: Alla tjejer (killar också om det är så)
Från: Mig :)

Nu äre ju såhär att jag har blivit en liten expert på urinvägsinfektion, haha, ne men erfarenhet har jag skaffat mej tyvärr.. Så jag vill bara ge några tips på hur man undviker urinvägsinfektion och vad man kan göra för att det ska bli bättre om man redan har fått det :)

Hur man ska undvika urinvägsinfektion:

¤ Sitt inte på kallt! Jag har sett så himla många tjejer som sitter i tunna byxor på trappor å stenar( å det är klart att man kan göra det, men inte för länge bara;P) osv. och visst en sten kan Kännas varm, men en sten är alltid kall innuti, så det kyler in ifrån, så luras inte av de;)

¤ Byt bikini snabbt efter bad! När det blir blött så blir det också snabbt kallt och sen fuktigt, så det säger sig ju självt ;) haha, lät ju bra (Y)

¤ Gå på toaletten på en gång efter att du har, ja, haft det väldigt mysigt med din pojkvän om man säger så^^ ! Jag vet att efter-myset är skitmysigt, men tro mej att det är bättre att gå på en gång å sen mysa än att ligga kvar, för det har nog orsakat ett par av mina många infektioner ^^

Tips om man har urinvägsinfektion och vill ha bort det:

¤ Självklart pencillin, åk till sjukhuset och få de så går det ju mycket fortare såklart(Y)
¤ Drick mycket! Vatten är ju bra, men även citronvatten och tranbärsjuice är känt för att vara jättebra mot det :)
¤ Vetepåse/värmepåse! Åhåååå, det bästa jag vet när det svider (som det gör hela tiden för mej dåråe) eller när jag har urinvägsinfektion är våran vetepåse :) Skitskönt att ha där nere ;);););) det slutar svida för en stund iallfall (Y)
¤ Varmt bad/varm dusch! Det är också skönt för en stund och hjälper en att slappna av, för när man spänner sig svider det oftast mer
¤ C-vitamin! C-vitamin är förebyggande och hjälper mot infektioner och sådant så det är ju bra :)

Övrigt:
¤ Om du ska sitta på typ marken,trappor,stenar osv. så sätt dej på något, t.ex. sittunderlag, en dyna, en sjockare sjal, jacka lr något liknande ^^
¤ Långkalsonger, dubbla tajts, sittunderlag, torra byxor, varma skor/tofflor (om man är mycket kall om fötterna har man lättare för att få urinvägsinfektion, trust me, I know ;P)

Nu kanske du tycker det här är skittöntigt, men jag vill bara ge dom få tips som jag vet hjälper åså, för jag önskar ingen det jag har just nu och det jag har gått igenom med dom här infektionerna, det är värt att kanske skippa att sitta på den där stenen kan jag lova!

Puss på er! ^^

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej! Tack vad gullig du ar! :) Ja det ar klart att du ska aka om du kanner att du vill! Du kommer inte angra dig en sekund :) det kan vara en rolig sak och gora i ett ar innan man borjar plugga/jobba efter gymnasiet ocksa :) Kramar

2010-04-27 @ 22:11:13
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0